China Daily, the propaganda outlet, paid WaPo more than $4.6 million and WSJ nearly $6 million to publish propaganda inserts since Nov. 2016.

One of China’s main propaganda outlets has paid American newspapers nearly $19 million for advertising and printing expenses over the past four years, according to documents filed with the Justice Department.

China Daily, an English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party, has paid more than $4.6 million to The Washington Post and nearly $6 million to The Wall Street Journal since November 2016, the records show.

China Daily also paid for advertising in several other newspapers: The New York Times ($50,000), Foreign Policy ($240,000), The Des Moines Register ($34,600) and CQ-Roll Call ($76,000).

It spent a total of $11,002,628 on advertising in U.S. newspapers, and another $265,822 on advertising with Twitter.

dailycaller.com/2020/06/08/chinese-propaganda-china-daily-washington-post/