Youtube now has government funding warnings underneath videos. They word it differently depending on the country.

Youtube now has disclosures underneath videos produced by government-funded outlets.

The photo has screenshots of the warning from different countries.

Some countries have it worded differently where it doesn’t sound as harsh:
[network] is a publicly funded [country] broadcaster
Examples: CBCBBCNPRPBS

For other countries it says:
[network] is funded in whole or in part by the [country] government.
Examples: RTPressTV (Iran), Al JazeeraTeleSur (S. America incl. Cuba, Venezuela, Bolivia)

READ  YouTube CAUGHT AGAIN today purging dislikes from Biden’s channel

The inclusion of the word “government” in some and “public” in others reflects a Western bias, IMO. The word “public” has an obfuscating effect where it almost sounds like it’s crowd sourced. The countries that are US-belligerents seem to all have the “government” wording, although completely obvious government outlets like Voice of America also have it.

READ  VAGUE LAWS ARE VAGUE FOR A REASON: Indiana Senate Passes Bill To Let Government Steal Stuff From People Suspected of ‘Unlawful Assembly.’

 

BBC is funded by an annual government tax anyone with a TV is charged annually

PBS, NPR, CBC are funded through the government budget.

h/t ]lurchpop

2,121 views

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.