German public TV channel apologizes for showing projected election results 2 days BEFORE voting begins

Sharing is Caring!

As Germany’s elections inch closer, one TV channel has jumped the gun by displaying vote projections on a news ticker days before the poll. Drawing concern and mockery, the broadcaster apologized for the false start.
German broadcaster ARD’s Das Erste (‘The First’) television network gave its viewers an unlikely glimpse into the future on Friday, having shown projected results of the historic election that has not yet taken place.

See also  Peter Schiff: Biased Media Fails Investors and the Public

Soooo:Sonntag können wir uns schenken!ARD sendet jetzt schon die Hochrechnung zur #BTWahl2021 😂😂😂😂

— Wolfgang (hier: privat) (@wolfgang_bitter) September 24, 2021

We are primarily funded by readers. Please subscribe and donate to support us!

While Germans are only gearing up to elect a new parliament on Sunday, the channel ran a ticker across the bottom of the screen showing the center-left Social Democratic Party (SPD) narrowly beating the conservative alliance of the Christian Democratic Union (CDU) and its Bavarian sister party, the Christian Social Union (CSU). The two main rivals for the seats in the German parliament, the Bundestag, received 22.7% of the vote and 22.1% respectively.

See also  'Doesn't matter: the CIA's pre-election lies spread by the media was a historic journalistic scandal, so they can never admit it.'


Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.